Tanulás: Hogyan tanuljunk?

Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1095 fő
  • Képek - 1041 db
  • Videók - 590 db
  • Blogbejegyzések - 844 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 412 db

Üdvözlettel,

Tanuljunk együtt vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1095 fő
  • Képek - 1041 db
  • Videók - 590 db
  • Blogbejegyzések - 844 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 412 db

Üdvözlettel,

Tanuljunk együtt vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1095 fő
  • Képek - 1041 db
  • Videók - 590 db
  • Blogbejegyzések - 844 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 412 db

Üdvözlettel,

Tanuljunk együtt vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1095 fő
  • Képek - 1041 db
  • Videók - 590 db
  • Blogbejegyzések - 844 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 412 db

Üdvözlettel,

Tanuljunk együtt vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

Hogyan célszerű az egyes tantárgyak anyagát elsajátítani?

 

E tanácsok nem kizárólagos érvénnyel bírnak, sőt, az is elképzelhető, hogy lesznek olyanok, akik más módszerek és elképzelések alapján fognak majd tanulni. Vannak akik csöndesen olvasva, koncentrálva tanulnak eredményesen, vannak akik hallás után, beszélgetve, kérdezgetve mentorukat, szüleiket, tantársukat. Mások könnyebben megértik az anyagokat, ha gyakorlati példákak említenek, néznek meg. Nekik a legérdekesebb, ha multimédiás eszközöket is igénybe vehetnek a tanuláshoz.

 


Általános módszerként néhány olyan dolgot tudunk elmondani, amelyek minden tantárgy esetében alkalmazhatók. Lesznek olyan tantárgyak, amelyeket könnyebben, és lesznek olyanok, amelyeket nehezebben tudunk majd tanulni. Ez majd akkor derül ki, amikor foglalkozni kezdünk velük.

Minden tantárgy esetében készítsünk tanulási ütemtervet. Ez azt jelenti, hogy a tankönyv fejezeteire annyi időt szánjunk, amennyi a vizsgáig rendelkezésünkre áll. Az ütemterv kialakítását célszerű mentorunkkal egyeztetve elkészíteni.

 

Ha például a tankönyvben van 30 lecke, akkor erre érdemes legalább 15 hetet szánni. Ez hetente két leckének a megtanulását jelenti. Célszerű azonban ennél „szigorúbb” ütemtervet készíteni, hogy maradjon idő az ismétlésre, illetve a problematikusabb fejezetek újbóli áttekintésére. Azoknál a tantárgyaknál, ahol úgy érezzük, hogy gyorsabban tudunk haladni, akkor ezt tegyük meg!

 

A tantárgy tanulásának alapfeltétele, hogy figyelmesen elolvassuk a lecke szövegét. (Ha azt érezzük, hogy a figyelmünk elkalandozik, ha nem emlékszünk arra, hogy mit olvastunk az előző mondatban, akkor vagy próbáljunk meg a feladatra koncentrálni, vagy halaszszuk alkalmasabb időpontra a tanulást!) A lecke elolvasását követően készítsünk néhány pontból álló egyszerű vázlatot, amely a fejezet legfontosabb részeire irányítja a figyelmet. E rövid vázlat megjegyzése azért kulcskérdés, mert így később fel tudjuk idézni, hogy adott témánál milyen problémákról kell említést tennünk. Ha az egyszeri olvasást nem érezzük elégségesnek, akkor olvassuk el még egyszer a szöveget. Ezt követően próbáljuk meg elmondani önmagunk számára a fejezet legfontosabb részeit. (Ha ezt nem tudjuk megtenni, akkor még nem tanultuk meg a leckét!) A fejezet végén található kérdésekre és feladatokra próbáljunk meg válaszolni. Ezekről számoljunk be mentorunknak.

(Itt kapcsolódhatnak be a szülők, tantársak, tanárok a tanulásba)

 

Ha problémával találkozunk (esetleg nem tudunk a kérdés(ek)re válaszolni, akkor ezt jegyezzük fel és beszéljük meg mentorunkkal.

 

Az olvasás során bátran használjunk különféle színű ceruzákat, tollakat. A tankönyvbe szabad beleírni, mert ez az az eszköz, amely segíti tanulmányainkat, nem pedig dísztárgy. Az aláhúzások, a megjelölések, a kiemelések tájékoztatnak minket: ráirányítják a figyelmet a nehezebb helyekre vagy azokra, amelyekkel kapcsolatban kérdéseink lehetnek.

 

A tantárggyal kapcsolatos egyéb megjegyzéseket (például a mentorunk által mondottakat) érdemes rögzíteni füzetbe vagy jól rendszerezett papírlapokra, mert azok segítséget nyújthatnak a további tanuláshoz. Mentorunk arra is ráirányítja majd a figyelmünket, hogy a lényeges és kevésbé lényeges tananyagrészeket meg tudjuk egymástól különböztetni.

 

Ha az egyes tantárgyak szövegeiben olyan kifejezésekre bukkanunk, amelyet nem értünk, akkor ezeket mindenképpen keressük meg az Idegen szavak és kifejezések szótárában vagy a tankönyv szószedetében. Ha egyik próbálkozásunk sem járt eredménnyel, akkor kérdezzük meg mentorunkat.

 

Az egyes tantárgyakkal kapcsolatos szövegek olvasása nagy figyelmet és türelmet kíván. Nehezíti a dolgot, hogy az esetek többségében egyedül vagyunk. Ha kezdetben nehézségeink adódnak, ne keseredjünk el. Természetes, hogy hoszszabb kihagyást követően nehezebben „zökkenünk vissza” a tanulás világába.

 

Az együtt  tanulás eredményes és motiváló lehet, azonban nem helyettesíti az egyéni munkát!

 

Arra is törekedjünk, hogy a „tanulótársunkkal” eltöltött idő jól hasznosuljon. Ha csak beszélgetünk vagy nem érdemi dolgokkal töltjük az időt, akkor ez nem fogja előrevinni törekvéseinket.

 

Vannak speciális tantárgyak: ilyennek tekintjük az idegen nyelvet és az informatikát. Itt a segítségnyújtás módjai különböznek a többi tantárgynál megszokottól:

  •  
    1. Az idegen nyelvet nehéz egyedül tanulni, különösen akkor, ha ennek nem voltak előzményei. Itt azt javasoljuk, hogyha mód adódik rá, akkor üljünk be az iskolában a nyelvi órákra. (Ezt az előzetes megbeszéléseken az iskolák igazgatói támogatták.) Itt sok olyan ismeretre tehetünk szert, ami segíthet bennünket ezen a nehéz terepen. Az önálló tanulást itt sem lehet nélkülözni. A leckék elolvasása, a szavak megtanulása nehéz feladat.

    1. A számítógépes ismeretekre ugyanezt tudjuk javasolni. Itt azonban nagyon hamar már magunk is elboldogulhatunk. Az iskolában, ha mód és idő adódik, keressük fel minél gyakrabban a szaktantermet!

 

A számítógép ismerete azért fontos, mert segítségével később sok olyan dologhoz juthatunk hozzá, amelyet különben nem tudnánk birtokba venni. Elég itt csak az internetre hivatkozni. Ha tudjuk használni, akkor más tantárgyak tanulásához komoly segítséget és támogatást kaphatunk innen.

 

Címkék: tanulás

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu