Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A századok során a magyar nemzeti
címernek sok változata létezett.
Különböző időkben, különböző uralkodók használták és
alakították át saját családi vagy hatalmi jelképeikkel. 1896-ban
törvényerejű rendelettel szabályozták a címerek alkotóelemeinek
elrendezését és használatukat.
Ettől kezdve a nagy
és a kis címer használata volt elrendelve. A nagy címer
összetett címer volt, mely a Magyar Királyság országait és
tartományait
képviselte. Alkotóelemei: bal oldalon Dalmácia és Szlavónia,
jobb oldalon Horvátország és Erdély, míg legalul Fiume,
középen Magyarország korona nélküli kis címere foglalt helyet. E
címert
használták azon minisztériumok, melyek hatásköre kiterjedt a
megnevezett
országokra. A koronás kis címert (mai címer) pedig Magyarország
szorosabb
értelembe vett területén használták.
Sajnálatos tényként állapítható meg, hogy
nemzeti címerünknek nincs
tudományosan megalapozott értelmezése. Minden kétséget kizáróan
megállapítható azonban,
hogy fő
alkotóelemeinek eredete az ókori műveltségekhez vezethető vissza.
Ezek a következők: a címer bal oldalában helyezkedik el a négy
piros és négy fehér sáv. Jobb oldalán
pedig a kettős kereszt,
alatta a korona és az alatt a hármas halom.
Körülbelül hatezer
évvel ezelőtt Enki
a legősibb sumer városnak, Eridunak volt a főistene,
azaz a bölcsesség istene. Anu és Enlil
hármasságában uralta Sumériát. Enki nevét négy ékkel írták.
Később az akkádoknál Ea
vette át Enki szerepét, akinek szintén négy ékkel írták a nevét, amint
ez a babiloni pecséten, jelképe, az oroszlán oldalán látható. Vele
szemben Sin istent (alisten) látjuk, akinek nevét három ékkel
írták, ezek jelképe, a bika oldalán vannak. Zarathustra
a szittya-hun vallás megújítója és főtáltosa volt. Bölcselete jól
ismert a művelt világban. Ő körülbelül 2600 évvel ezelőtt
élt, és köpenyének szegélyén is négy sáv látható (Forray
Z. felismerése). Négy hajlított
sáv-ív látható a cseremisz földön talált, Kr.u. IX-X. századi magyar
tarsolylemez két egymással szembe néző oroszlánjának oldalán is. Az
utolsó ív ékszerűen van kiképezve. Négy fehér és négy piros sáv
látható a XI. századból való zászlónkon is, melyet Árpád-sávos
zászló néven ismerünk. Az esztergomi
várkápolna egyetlen megmaradt oroszlánjának (falfestmény) oldalán a
négy sáv vagy ék a hármas halommal van egybeszerkesztve.
A kettős kereszt időrendi kialakulása és
bizonyíthatósága: A
kettős kereszt megtalálható az ősi képírásokban, mint a főember,
főpap, uralkodó, istenség jele. Az
Alsótatárlakán talált korong alakú cserépen is látható. Úgyszintén
az egyiptomi államférfiú Nefer-Yu
sírkövén is, ahol a kettős kereszt egy szív alakú alma tetején van,
tehát ebben az esetben is főembert
jelent. Hasonló a magyar országalmához, csak a gömb"
szív alakú. Nefer-Yu Kr.e. 2170 táján élt. Nagy Konstantin
(Kr.u. 280?-337), római császár szintén használta a kettős keresztet.
A magyar Szent Korona Geobicás
(I. Géza királynak vélt) zománcképén is láthatjuk, de az alsó
vízszintest a görög Omega helyettesíti. IV. Béla
király nagypecsétjének
hátlapján is a kettős kereszt van. A rendelkezésre álló adatok
alapján a kettős kereszt a hármas halom tetején először a már
említett Képes Krónika festményeiben jelent meg, tehát az 1300-as évek
második felében. A három fő alkotóelem; négy
piros és négy fehér sáv,
a
hármas halom és a kettős
kereszt Mátyás
(1458-1490)
király címerében jelent meg a holló, az oroszlán és a három koronás
fej kíséretében. A hármas halom és a kettős kereszt közötti korona
későbbi fejlemény.
Kezdjük a címer bal oldalán látható négy
piros és négy fehér sávval.
Egyesek
véleménye szerint a négy ezüst
sáv piros alapon a
Kárpát-medence négy ezüstfolyóját", a Dunát, Tiszát,
Drávát és Szávát
jelképezné. A baj az, hogy a Kárpát-medencének öt nagy folyója van.
Aligha képzelhető el, hogy a Maros,
az Erdélyi-medence vízlevezetője kimaradhatott volna. Ettől
meggyőzőbb eredményre juthatunk, ha az ókori műveltségek
említett istenségei neveinek írását vesszük figyelembe.
Enki és Ea
isteneknek négy ékkel írták a nevüket. A négy sáv a szittya-hun Zarathustra
köpenyének szegélyén is szerepel, melyek ugyancsak láthatóak a Szent
Koronán az Atya Istent közrefogó ciprusfákon
is. (Forray Z. felismerése).
Jézust, a Fiú Istent közrefogó ciprusfákon
három sáv van. A cseremisz földön talált tarsolylemez pedig azt
igazolja,
hogy e jelet Árpád népe is ismerte és használta. Végül e négy jelet
láthatjuk az esztergomi várkápolna festett oroszlánjának oldalán.
Jogos
a feltevés, hogy e négy
jel
századokon át megőrizte Isten, istenség, főpap
értelmét.
A
kettős keresztnek további olvasata is lehetséges. Erdélyben az enlakai
unitárius templom mennyezetén van egy festmény, melyben rovásírásos
szöveg
látható. A szöveg olvasata: Gy az Isten Georgyius Musnai diakon.
Egy
az Isten, Musnai György diakon. Elgondolkoztató, hogy Musnai mester
miért
hagyta el az Egy szó írásához az e
betűt?
Az egy
írására miért használta csupán a rovásírás gy betűjét,
mely a
kettős kereszthez hasonló jel. Tény, hogy az e a magyar
nyelv leggyakrabban használt magánhangzója, a rovásírásban el
lehetett hagyni akkor is, ha az a szó kezdőbetűje volt. Azonban,
Musnai mester következetességébe mintha hiba csúszott volna.
Miért
írta
ki az e betűt az Isten szóban? A rovás gy betűjével
ugyanis írhatjuk az egyet,
és az egyetlent is. Ki az egyetlen? Az Isten!
Ha tehát, a kettős keresztet Isten,
a hármas halmot ország értelemmel egybeolvassuk, ebben
az
esetben is megkapjuk az Isten Országa olvasatot.
Éppen ezért az elmondottak hitelességét és
végleges
elfogadását csak a
további kutatások eredményei támaszthatják alá vagy cáfolhatják meg.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!