Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Nézzük meg, hogy miért!
* Először is tartozunk az Ősök emlékének és Magunknak a világ egyik legrégebbi
írásának tanításával, ezáltal is erősítve jogos nemzeti büszkeségünket,
nemzettudatunkat
De mit ad nekünk?
* Fejleszti a kézügyességet, serkenti az agytevékenységet
*
Egyidejűleg ösztönöz a logikus- és szimbolikus gondolkodásra, ezért
segít a két agyfélteke közötti jobb kommunikáció kialakításában
* Logikus felépítésével, nyelvkészségünket más irányból is fejleszti,
* Játékos, kötetlen lehetőség a kézírás megszerettetésére,
* Egy érdekes lehetőség a nyelvi/szellemi/kulturális hagyományápolásra
*
Más finom motorikus tevékenységekkel ötvözve közvetve/közvetlenül segít
egy súlyos civilizációs betegség megelőzésében, terápia része lehet
Ajánlom szeretettel oktatási programunk szerves részévé tenni a rovásírás tanítását!
A minap egy ismerősöm kissé rezignáltan megkérdezte, mi értelme van a rovásírással foglalkozni. Azt mondtam: hagyomány.
Mi értelme van a hagyománynak?- folytatta.
Ostoba kérdésre, ostobán szoktam válaszolni vagy kérdezek olyat,
ami lehetőleg kiveri a biztosítékot. Az utóbbit választottam.
Megkérdeztem, hogy érzi jobban magát. Abban a tudatban, hogy tudja, a
dédapja is megbecsült embere volt a falunak, akire felnézhet, vagy jobb
lenne, ha úgy indították volna útnak, hogy köszönjön minden idős
férfinak, hátha apját tiszteli benne, mert nem tudni kivel hált az
édesanyja, mikor megfogant.
Felvetése kapcsán elkezdtem gondolkodni mire is használhatjuk a modern világban a rovásírást.
A beszéd után az írás az, ami a legnagyobb befolyással van az agystruktúra kialakulására.
A csecsemő már néhány hónapos korában jól érti a sokat hallott
nyelvet, ha hallja valaki nevét említeni, akkor az érintett személy felé
fordul. Meg tudja különböztetni a megszokott nyelvet az idegentől.
Marci fiam szemei 6 hónaposan majdnem helyet cseréltek, amikor egy
hirtelen jött ötlettől vezérelve oroszul kezdtem hozzá beszélni
pelenkázás közben.
A végtagok finom motorikájának a csúcsterméke kézi
ábrázolás és az írás. Rovásírásunk történelmi mélységeit nem
feszegetem, hiszen több ezer éves múltját - Istennek hála - már nem kell
bizonygatni.
Az írás agystruktúra alakító hatását mi sem bizonyítja
jobban, mint az, hogy az emberek zöme újságot, könyvet úgy veszi a
kezébe, hogy hátulról lapoz a rovásírás logikája szerint.
No persze! Mondják a szkeptikusok. A sport rovat és a
tartalomjegyzék az utolsó oldalon van. Nos, az, hogy nemcsak a
felnőttek, az olvasni nem tudó gyermek is hátulról lapoz, az általam
ismert gyermekek többsége jobbról balra kezd vonalat húzni és betűt
vetni, valószínűsíti, hogy a rovás igen mélyen gyökerező genetikai
nyomot hagyott bennünk.
Átlagtól eltérő gondolkodást, komoly tudományos eredményeket,
Nobel díjasok tucatját eredményezte a magyar anyanyelv. Érdekes módon
más nemzetek nagy fiai előbb figyeltek föl erre, mint a magyarok. A
japánt és a kínait is le lehet jegyezni latin betűkkel kb. annyi
torzulással, mint a magyart, (a latin írás miatt ugyanis némileg
módosult/torzult fonetikánk.) mégis ragaszkodnak az ősi archaikus
írásukhoz a hagyománytiszteleten kívül abból a praktikus okból, hogy
fejleszti a kézügyességet, mely nagyobb hatással van az agyszerkezetre,
mint amennyiben függ a kézügyesség az agyszerkezettől.
A kézügyesség fejlesztése népegészségügyi feladattá válhat. A
Lichtensteini Academy for Bioenergetics igazgatója Dr. Horst Michaelis
képzésén tanultam az alábbiakat.
Kb 50 éve terjed a Parkinson kór, mely az agyban termelődő
dopamin hiányra vezethető vissza. Hazánkban kb 20 ezer embert érint és
évente 1500-2000-rel nő az esetek száma.
Ha dopaminnal kezelik a beteget egy darabig stagnál az állapot,
majd rohamosan leépül. A magyarázat egyszerű, minek termeljen dopamint
az agy, ha készen kapja. Az európai sportorvoslás és BEMER terápia
mértékadó tudósa arra a következtetésre jutott, hogy nem is oly régen az
emberek sok olyan tevékenységet végeztek, amihez szükség volt az ujjak
finom, harmonikus mozgására. Csipkét varrtak, zokni stoppoltak,
lószerszámot készítettek és seregnyi mást, amit most – sokszor
igénytelen – gépi munkával pótolunk. Agyunk a mozgáskoordinációhoz
szükséges dopamint megtermelte, mert szükség volt rá. A negatív
környezeti és életmódbéli hatásokon túl a finom motorikus mozgások
visszafejlődésével a kérdéses agyi funkció is leépül, mert a szervezet
nem állít elő olyat, amire nincs szüksége. A fentiekből logikusan
következik ennek a fordítottja is, hogy ami kell azt – jó esetben –
megteremti magának.
Michaelis doktor e felismerés birtokában hipotézisét a gyakorlati
alkalmazással bizonyította. Parkinsonos betegeit a mikrokeringést és a
szervezet öngyógyító mechanizmusait támogató BEMER terápia, adjuváns
kezelésként természetes vitaminok és flavonoidok adása mellett, egy
sereg olyan tevékenységre ösztönözte, mely igen kifinomult mozgást
igényel. (Tai-chi, chikung golyók használata, kézimunka tevékenységek,
kézírás gyakorlatok). A betegek – más terápiákkal ellentétben – tartós
javuló pályára álltak.
Őri Tibor
Most pedig egy kis szemlélődésre kívunk meg, bizonyítandó, milyen régi élő párhuzam van ősi írásunk rovásjelei és a ma is használatos díszítő motívumok között:
Rovásjeleink iskolai tanításával kultúránk egyik legrégebbi és legértékesebb része kerülne tehát a helyére.
E tojáson a székely írás "ly" (lyuk) és \"d\" (Du/Dana) jelének megfelelőjét találjuk; a kép az Éden központi forrásából négy irányba ömlő szent folyók térképe, amelyekről az Ószövetség is megemlékezik; ugyanezt a képet őrzi a Szent Korona felülnézete is, mert ez a Teremtés helyszíne, a Teremtő lakhelye
E tojáson a székely írás kereszt alakú "d" (Du/Dana/Duna) és az
X alakú \"b\" (Bél, belső) jele
ismerhető fel
Ezen a tojáson a székely írás hullám alakú \"ak\" (patak, Heraklész) jelét találjuk meg több példányban is
Itt szintén az "ak" jel szerepel a tojás közepén több példányban
A középső virág a székely írás "ty" (atya) jelének felel meg (az Orion csillagkép ábrázolására visszavezethető jel a hun dinasztia nemzetségjeleként is szolgált), a részletgazdag kialakításban megtaláljuk az "us" (ős), a "gy" (Egy) és a "ly" (lyuk) jeleket is
A "ty" (atya) jel változataival díszített tojás
Ezt a tojást a "b" (Bél) rovásjel megfelelőivel díszítették
Az X alakú "b" (Bél, belső) rovásjel megfelelőivel díszített tojás; ezt a jelet a néprajzkutatók rontáselhárító jelként ismerik
A kereszt alakú jel a székely írás "d" (Du/Dana/Duna), az X alakú pedig a "b" (Bél, belső) jelének felel meg
A tojáson négy-négy "us" (ős), "nt/tn" (Ten) és "s" (sarok) jel alkotja a sumer dingir "isten" jellel rokon nyolcágú csillagot
A kereszt a "d" (Du/Dana/Duna) jele a székely írásban
A keresztnek ezen a tojáson megfigyelhető sajátos kialakítása és szinezése emlékeztet az indián népművészetben és a kínai jin-jang jelben is megjelenő, tükrözésre és szimmetriára épülő ábrázolásmódra
Az "us" (ős) jelek melletti kacskaringók feltehetően a székely írás "j" (jó) jeleivel egyeztethetők
Az égigérő fának ez a szép ábrázolása a szabályoknak megfelelően székely rovásjelpárhuzamokból épül fel: a "virág" a sugaras Napot ábrázoló "ü" (Üdő) jelnek felel meg; alatta egy kettőskereszt, a székely írás "gy" (Egy) jele); az égigérő fa a székely írás "s" (sarok) jelével rokon hegyen áll
A tojásminta a székely írás "ek" (kebel, koponya) jelével azonosítható
Az égigérő fa ábrázolása; a "virág" a magas ősi kő olvasatot adja, ahol a magas kő a sztyeppi lépcsős toronytemplomok neve; a jellegzetes jelösszevonást (ligatúrát) már a szkíták is használták
A rozetta szélén a Heraklészre utaló sarok(is)ten ligatúra jelenik meg
Az égigérő fán megtalálható az "us" (ős), az "nt/tn" (Ten) és az "s" (sarok) jel is; az olvasata: sarokisten
Ennek az égigérőfa-ábrázolásnak két megfelelője is van a székely írásban: az egyik az "nt/tn" (Ten) szójel, a másik pedig a "tprus" ( tapar us "szabír ős") mondatjel; az eredeti (kőkori) jelentés a Ten volt (ez az isten szó második szótagja, Istenünk eredeti neve), ehhez csak a hun korban csapódott a szabír népnév, mert az égigérő fa azonos a magyarság (korábbi nevünkön a szabírság) istenével; ez a minta megtalálható veleméri rajzos sindükön (tetőcserepeken) is
A tojásminta a székely rovásírás "sz" (szár) jelének képszerű megfelelője (a szár szóból alakult ki az úr szavunk, amely az Isten jelzője); a jel megtalálható őrségi fazekasedényeken és az urartui hieroglif írásban is (amelynek kb. 20 jele azonosítható székely rovásjelekkel)
Egy szép felülnézeti világmodell (az Éden térképe), amelynek szélén megtalálható az eget tartó fa kompozíció (a székely írás "g" jelének megfelelője); valamint a "zs", a "Ten" és a "d" jelek népi változata
A növényt ábrázoló tojásminta a székely "zs" (zsenge, zsendül) rovásjelnek és a kínai sen "fiatal, zsendülő növény" szójelnek a megfelelője
Az itt bemutatott legfontosabb tojásminták (a népi hieroglifák között és a székely írásban kimutatható párhuzamokkal együtt) megtekinthetők a veleméri Sindümúzeumban .
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!