Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
Az angol greenwash kifejezés a green (zöld, vagyis környezetbarát) és a whitewash (meszelés) összevonásával alakult ki.
A kifejezést arra használják, amikor a vállalatok a valósággal ellentétben megpróbálják saját termékeiket és cégpolitikájukat környezetbarátnak feltüntetni.
Ez a szervezet szerint nemcsak félrevezeti a fogyasztókat, hanem gyakran felesleges pénzkiadásra is buzdítja őket.
A zöldremosás aláássa a vásárlók cégekbe vetett bizalmát, és meghiúsítja a valódi lépéseket a zöldebb életmód felé - írja a Consumers International a napokban megjelent közleményében.
A Consumers International 2009-ben öt cégnek ítélte oda a „Rossz vállalat” díjat, mindegyiknek félrevezető zöld reklám miatt.
A Consumers International nevű fogyasztóvédelmi szervezet által idén is kiosztott Rossz vállalat díj rámutat néhány világcég felelőtlen viselkedésére. A díjak idén mind a zöldremosáshoz kapcsolódtak.
Az
Audi nagyszabású reklámkampányáért került a dobogóra. A reklám ugyanis
azt állítja, hogy mivel az Audi A3 TDI modell „tiszta dízellel" üzemel,
ugyanolyan környezetbarát, mint a kerékpározás vagy a buszozás.
A
BP a nyilvánosság előtt az alternatív energia mellett kardoskodik,
miközben csendben kivonja magát a megújuló energiaforrásokkal
kapcsolatos főbb projektekből. Eközben nagymértékű befektetésekkel
támogatja a fosszilis üzemanyagokat.
Az EasyJet azért került a listára, mert azt állítja, hogy velük repülni kevésbé környezetkárosító, mint hibrid autóval utazni. Az ominózus állítás egy szemléltető grafikon formájában jelent meg a vállalat honlapján. Miután a BBC rávilágított az állítás hamis voltára, az easyJet szóvivője megígérte, hogy korrigálják a hirdetést, de ez azóta sem történt meg.
Felelőtlen
fogyasztásösztönzése miatt került a díjazottak közé a Microsoft.
Széleskörű kampányában reklámozza a Windows legújabb, „zöld" verzióját,
miközben a fogyasztókat új számítógépek vásárlására ösztönzi. Ez végső
soron növeli a vásárlók karbonlábnyomát.
És ami mindennek a teteje:
Különdíjban is részesült a CO2 is green
(a szén-dioxid környezetbarát) nevű új szervezet, amelynek hátterében
az Egyesült Államok fosszilis tüzelőanyag iparának több kulcsszereplője
áll. A szervezet reklámfilmjében azt állítja, hogy a megemelkedett
szén-dioxid koncentráció kedvez a környezetnek.
A cikk a Tudatos vásárló honlapon jelent meg, ahol további információk találhatók a témával kapcsolatban.
Ha tudsz angolul, ezt is nézd meg:
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Alakítsuk lakásunkat egészséges és környezetbarát otthonná !