Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Bár a multimédia használata gyorsan terjed a szórakoztatás területén belül, a felsőfokú oktatásban sok problémával kell szembenéznie. Nincsenek kiforrott eszközök, és a jelenlegi fejlesztői rendszerek nem alkalmasak nagy és összetett tárgykörök feldolgozására.
A felsőfokú oktatásban a multimédia fő célja a különböző médiumok használata és integrálása az eddig megszokott struktúrálatlan szöveggel. A multimédia eszköztára nagy, az egyes lehetőségek beépítésekor azonban vigyázni kell arra, hogy ezek valóban segítsék a tanulási folyamatot.
Több kis program és egy nagyobb rendszer létrehozása és megvizsgálása után az oktatási multimédia főbb jellemzőit a következő pontokban foglalhatjuk össze:
1. A multimédia programnak a vizualizációt kell fokoznia az érthetőség növeléséhez. A magasabb szint beépített képekkel, ábrákkal és digitális videóval érhető el.
2. A rugalmas rendszernek biztosítania kell bármilyen célú bővítés beépítésének lehetőségét. A bővítés lehet új médium vagy oktatási eszköz is.
3. Oktatási célok esetén a multimédia dokumentumot érdemes minél inkább linearizálni , a hypertext kapcsolatoknak az érthetőséget kell fokozniuk. Ezzel a felépítéssel a tanuló követni tudja a szerző gondolatmenetét és könnyebben megérti a feldolgozott témát, míg sok kapcsolat esetén a gyakorlott felhasználó is elveszhet a rendszerben. Automatikus tartalomjegyzékkel és nyomkövető rendszerrel a tanulási folyamat tovább segíthető.
4. A multimédia élettere a számítógép, de a tanulók nem szeretnek hosszasan a számítógép előtt tanulni. Az optimális megoldás az elektronikus multimédia és a nyomtatott könyv ötvözése lehet, de a két formátum tartalmát szinkronizálni kell.
5. A gyors és kényelmes fejlesztés érdekében a dokumentumot világszerte használt szabványok használatával érdemes létrehozni. Erre a célra jelenleg a HTML a legalkalmasabb.
A fent leírt jellemzők figyelembevételével kifejlesztett rendszer bármilyen oktatási anyag multimédiás megjelentetését lehetővé teszi. A rendszer vizsgálatához készített dokumentum a szupravezetők elméletét és gyakorlati alkalmazását mutatja be.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Új oktatási eszköz: Multimédia
Digitális oktatás
Bizonytalan, kezdő vagy, csalódtál az MLM-ben, vagy elakadtál?
MLM siker