Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A Microsoft alapítója az Egyesült Államok
felsőoktatási rendszerét állította szembe a dinamikusan fejlődő online
lehetőségekkel.
A kijelentés a Technonomy konferencián hangzott el, ahol
a Microsoft alapítója az Egyesült Államok felsőoktatási rendszerét
állította szembe a dinamikusan fejlődő online lehetőségekkel. Véleménye
szerint a tengerentúli tanulmányok túlzottan drágák, a félévenkénti
ötvenezer dolláros tandíjat a weben végzett tanulmányok
elismertetésével akár 2000 dollárra is le lehetne nyomni. Gates továbbá
úgy nyilatkozott, hogy a használatban lévő tankönyvek – elsősorban
terjedelmükből adódóan – túlzottan „félelmetesek”, és bár az Ázsiában
használt könyvek jóval rövidebbek, az onnan érkező diákok sok
tekintetben felülmúlják amerikai társaikat.
A fentieket látszik alátámasztani, hogy ma már nem csak a Wikipedia
nyújt bárki számára elérhető, majdnem teljes értékű tudásbázist, hanem
a viszonylag olcsó sávszélességnek köszönhetően a világ legelismertebb
szakembereinek előadásai is széles körben hozzáférhetővé váltak
különböző specializált VoD (Video on Demand) szolgáltatókon keresztül.
Ők legtöbbször ingyen vagy egy hagyományos előadás árának töredékéért
szolgáltatnak tartalmat, ráadásul olyan időbeosztással, ahogy mi
szeretnénk.
A távoktatással, illetve -tanulással kapcsolatban persze jó néhány
kritikus kérdés is felmerülhet: Nem válnak-e motiválatlanná a diákok,
ha nem kell bejárniuk az iskolába? Hogyan válthatók ki a
laborfoglalkozások, illetve gyakorlati órák? Nem elhanyagolható
jelentőségű ezenkívül az intézmények finanszírozásának problémája sem,
hiszen miből tartja fenn magát egy egyetem, ha kurzusait szabadon
elérhetővé teszi bárki számára?
Úgy tűnik azonban, hogy a gyakorlat a webes modellt igazolja. A MIT tíz éve indította el Open-CourseWare programját, melynek keretében a neves egyetem előadásait szabadon felhasználható formában tették közzé az interneten. Az oldal jelenleg nagyjából 900 ezer egyedi látogatóval büszkélkedhet havonta, a programhoz pedig több mint kétszáz egyetem csatlakozott a világ minden tájáról, a 2000 elérhető kurzusból pedig 800 fordítás is készült. Az OCW hallgatóinak több mint 40%-a nem tanul felsőoktatási intézményben (az oktatási anyagokat például Afrika egyes részeire is eljuttatták vincsesztereken), a hagyományos képzésben is részt vevők majdnem fele kötelező tanulmányai mellett kutat itt további ismeretek után. Érdeklődésben tehát nincs hiány, ráadásul az ismeretek ilyen módon sikeresen eljutottak jóval szélesebb rétegekhez is. A kezdeményezésből azonban nem csak a tanulók profitálnak: az egyetemek együttműködéséből fejlettebb oktatási módszerek és anyagok születnek, egy Haitin működő vállalkozás pedig a MIT anyagaira támaszkodva napelemeket fejlesztett, és 18 munkást képzett ki, akik 60 helyi kistelepülés energiaellátását valósították meg.
Természetesen senki nem feküdne szívesen egy olyan sebész kése alá, aki még csak videón látott vakbélműtétet. A klasszikus felsőoktatási intézmények létjogosultsága mindenképpen meg kell maradjon, azonban egyes hiányszakmák utánpótlásának kiokításában a jövőben fontos szerepet kaphat a helyszínfüggetlen, online képzés. Ehhez természetesen megfelelő akkreditációs rendszerre lesz szükség, de régi bölcsesség, hogy magának tanul az ember, így a megfelelő szabályozási rendszer kialakulásáig bárki bátran szemezgethet az alábbi weboldalak ingyenes kínálatából:
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Tudtad, hogy közel négymillió forintba kerül egy alapdiploma megszerzése?
Melyek a legnépszerűbb hazai egyetemek idén?