Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Hogyan célszerű az egyes tantárgyak anyagát elsajátítani?
E tanácsok nem kizárólagos
érvénnyel bírnak, sőt, az is elképzelhető, hogy lesznek olyanok, akik más
módszerek és elképzelések alapján fognak majd tanulni. Vannak akik csöndesen olvasva, koncentrálva tanulnak eredményesen, vannak akik hallás után, beszélgetve, kérdezgetve mentorukat, szüleiket, tantársukat. Mások könnyebben megértik az anyagokat, ha gyakorlati példákak említenek, néznek meg. Nekik a legérdekesebb, ha multimédiás eszközöket is igénybe vehetnek a tanuláshoz.
Általános módszerként néhány olyan dolgot tudunk elmondani, amelyek minden tantárgy esetében alkalmazhatók. Lesznek olyan tantárgyak, amelyeket könnyebben, és lesznek olyanok, amelyeket nehezebben tudunk majd tanulni. Ez majd akkor derül ki, amikor foglalkozni kezdünk velük.
Minden tantárgy esetében készítsünk tanulási ütemtervet. Ez azt jelenti, hogy a tankönyv fejezeteire annyi időt szánjunk, amennyi a vizsgáig rendelkezésünkre áll. Az ütemterv kialakítását célszerű mentorunkkal egyeztetve elkészíteni.
Ha például a tankönyvben van 30 lecke, akkor erre érdemes legalább 15 hetet szánni. Ez hetente két leckének a megtanulását jelenti. Célszerű azonban ennél „szigorúbb” ütemtervet készíteni, hogy maradjon idő az ismétlésre, illetve a problematikusabb fejezetek újbóli áttekintésére. Azoknál a tantárgyaknál, ahol úgy érezzük, hogy gyorsabban tudunk haladni, akkor ezt tegyük meg!
A tantárgy tanulásának alapfeltétele, hogy figyelmesen elolvassuk a lecke szövegét. (Ha azt érezzük, hogy a figyelmünk elkalandozik, ha nem emlékszünk arra, hogy mit olvastunk az előző mondatban, akkor vagy próbáljunk meg a feladatra koncentrálni, vagy halaszszuk alkalmasabb időpontra a tanulást!) A lecke elolvasását követően készítsünk néhány pontból álló egyszerű vázlatot, amely a fejezet legfontosabb részeire irányítja a figyelmet. E rövid vázlat megjegyzése azért kulcskérdés, mert így később fel tudjuk idézni, hogy adott témánál milyen problémákról kell említést tennünk. Ha az egyszeri olvasást nem érezzük elégségesnek, akkor olvassuk el még egyszer a szöveget. Ezt követően próbáljuk meg elmondani önmagunk számára a fejezet legfontosabb részeit. (Ha ezt nem tudjuk megtenni, akkor még nem tanultuk meg a leckét!) A fejezet végén található kérdésekre és feladatokra próbáljunk meg válaszolni. Ezekről számoljunk be mentorunknak.
(Itt kapcsolódhatnak be a szülők, tantársak, tanárok a tanulásba)
Ha problémával találkozunk (esetleg nem tudunk a kérdés(ek)re válaszolni, akkor ezt jegyezzük fel és beszéljük meg mentorunkkal.
Az olvasás során bátran használjunk különféle színű ceruzákat, tollakat. A tankönyvbe szabad beleírni, mert ez az az eszköz, amely segíti tanulmányainkat, nem pedig dísztárgy. Az aláhúzások, a megjelölések, a kiemelések tájékoztatnak minket: ráirányítják a figyelmet a nehezebb helyekre vagy azokra, amelyekkel kapcsolatban kérdéseink lehetnek.
A tantárggyal kapcsolatos egyéb megjegyzéseket (például a mentorunk által mondottakat) érdemes rögzíteni füzetbe vagy jól rendszerezett papírlapokra, mert azok segítséget nyújthatnak a további tanuláshoz. Mentorunk arra is ráirányítja majd a figyelmünket, hogy a lényeges és kevésbé lényeges tananyagrészeket meg tudjuk egymástól különböztetni.
Ha az egyes tantárgyak szövegeiben olyan kifejezésekre bukkanunk, amelyet nem értünk, akkor ezeket mindenképpen keressük meg az Idegen szavak és kifejezések szótárában vagy a tankönyv szószedetében. Ha egyik próbálkozásunk sem járt eredménnyel, akkor kérdezzük meg mentorunkat.
Az egyes tantárgyakkal kapcsolatos szövegek olvasása nagy figyelmet és türelmet kíván. Nehezíti a dolgot, hogy az esetek többségében egyedül vagyunk. Ha kezdetben nehézségeink adódnak, ne keseredjünk el. Természetes, hogy hoszszabb kihagyást követően nehezebben „zökkenünk vissza” a tanulás világába.
Az együtt tanulás eredményes és motiváló lehet, azonban nem helyettesíti az egyéni munkát!
Arra is törekedjünk, hogy a „tanulótársunkkal” eltöltött idő jól hasznosuljon. Ha csak beszélgetünk vagy nem érdemi dolgokkal töltjük az időt, akkor ez nem fogja előrevinni törekvéseinket.
Vannak speciális tantárgyak: ilyennek tekintjük az idegen nyelvet és az informatikát. Itt a segítségnyújtás módjai különböznek a többi tantárgynál megszokottól:
A számítógép ismerete azért fontos, mert segítségével később sok olyan dologhoz juthatunk hozzá, amelyet különben nem tudnánk birtokba venni. Elég itt csak az internetre hivatkozni. Ha tudjuk használni, akkor más tantárgyak tanulásához komoly segítséget és támogatást kaphatunk innen.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Forradalmi magyar internetes oktatófelület diákok kedvére és gyors fejlődésére
Tanulj online angolul és nyáron már az ajánlásaidból finanszírozd a nyaralásod!
Hogyan keress pénzt lépésről, lépésre.....
Az agy önszabályozása a tanulás szolgálatában: alfa, béta, théta és delta hullámok