Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | B Klári | 2 hozzászólás
de a Lisszaboni Szerződés nem az...
legalábbis a Független Újságírók Szövetsége Nemzetközi Információs Műhelye (FÚSZ-NIM) véleménye szerint. Olvasd el és írd le róla te is saját gondolataidat. a Hírek, hírek klubban megtalálod a szerződésről az alapinfókat is, amit e cikk alá belinkelek.
2007 december 17-én minden demokratikus legitimáció és a társadalmi konszenzus nélkül, sőt a közvélemény előzetes értesítése nélkül ratifikálták hazánk pártjainak tagjai kétharmados többségben a Lisszaboni Szerződést. Pedig valójában ez egy olyan nemzetközi szerződés, amely feladja Magyarország függetlenségét mind a jelentősebb belügyi mind a kül- és biztonságpolitikai kérdésekben, és átruházza a döntési jogokat az Európai Unió valamely szervezete vagy intézménye számára, amely intézmények döntési befolyására Magyarországnak, -annak alacsony uniós képviseleti arányát tekintve - semmi lehetősége sem lesz.
A szerződés a Magyar Köztársaságot gyarmatként kiszolgáltatja az erősebb európai tagállamok javára, valamint egy olyan új föderációs szuperhatalom javára, amelynek központilag elrendelt reformjai révén folyik Magyarországon a jelenlegi gazdaságrombolás, reformdiktatúra és az ezek keresztülviteléhez hallgatólagosan legitimált rendőri és jogalkalmazási diktatúra.
A Lisszaboni Szerződéssel egy abba belépő tagország, a Szerződés számos nyitva hagyott pontját tekintve előzetesen és elvileg felhatalmazza az EU vezetését az ország fegyveres megszállására is (!) és többek között olyan stratégiai jogokat is átad az EU-vezetés számára, mint az ország monetáris és költségvetési önrendelkezési jogai. Tehát a Lisszaboni Szerződés értelmében ezután Hazánknak - és a többi tagállamnak- nem lesz jogában dönteni olyan kérdésekben mint saját külpolitika, saját biztonságpolitika, társadalombiztosítás, egészségbiztosítás, energiaárak, költségvetés, adók, stb.
A Szerződés, ami valójában a korábban több EU tagállam által is referendum útján elutasított EU Alkotmány, és amelynek életbe léptetési folyamatát példátlanul becstelen politikai folyamatnak tekint a nemzetközi szakvélemény, bár önmaga elnevezése szerint ("reformszerződés") és az EU-vezetés állítása szerint nem alkotmány, a dokumentum egész tartalmát tekintve alkotmányos szerződésnek minősül, mivel felülírja nemzeti Alkotmányunk szerint kikötött jogainkat és kötelességeinket. Bár a Szerződés de iure egymás mellé rendeli a nemzeti és európai állampolgári jogainkat, tartalmilag és gyakorlatilag felcseréli nemzeti állampolgári jogaink az EU vezetése által diktált európai állampolgársági jogokra.
Újból kiemeljük: nemzetközileg széles körben ismert tény, miként azt számos politikus és alkotmányjogász hangsúlyozza, hogy lényegét tekintve a Lisszaboni Szerződés maga az EU Alkotmány, és erről a tényről mind az EU-vezetés, mind a diktatórikus tervek támogatói és csatlós médiái hazudnak, illetve a tényeket elhallgatják. Egy alkotmány lényegét tekintve lehet alkotmány akkor is, ha nem annak nevezi önmagát. A tény, hogy ez a szégyenteljes szerződés nem annak nevezi önmagát, ami, azaz nem alkotmánynak, még inkább szégyenletessé teszi önmagát, és még inkább súlyosbító körülmény az azt aláírók és ratifikálók tettét tekintve.
Bár a Lisszaboni Szerződés állítja, hogy abból az egyes tagországok kiléphetnek, a Szerződés konkrét szövege szerint ennek feltételei nagyon homályosak és magától az EU eseti döntésétől is függenek. Maga a kilépési aktus több évet is igénybe vevő hosszú és körülményes folyamat, továbbá, mivel a Lisszaboni Szerződés előzetesen minden jövőbeli döntését saját maga által definiált érdekeivel már előzetesen legitimál, így a Szerződés értelmében az sem kizárt, hogy amennyiben egy tagállam kilépése az EU ún. "érdekeit" sértené vagy "biztonságát veszélyeztetné", egy tagállam kilépését éppen maga az EU akadályozná meg szavazati és döntési túlerejével.
A Lisszaboni Szerződés nem a demokrácia és szabadság világába való
belépést jelenti, amint azt a globalizációs diktatúrát építő EU és
annak első csatlósa, a magyarországi liberális koalíció fennen hirdeti,
hanem nemzeti szuverenitásunk és jogaink hivatalos kiszolgáltatását
ugyanazon diktatórikus központi EU vezetés számára, amely emberi és
alkotmányos jogaink eltiprásában és a magyarság népirtásában
hallgatólagosan segédkezik, amely a helyi koalíció közreműködésével a
közös EU-reformokat rákényszeríti Magyarországra és amely teljesen
rendben találja az elnyomó és népirtó "demokráciát" és
emberi jogi helyzetet Magyarországon. A jelen EU vezetés által
elképzelt Európai Egyesült Államok egy a jelen USA kormányhoz
hasonlatos politikával és célokkal jönne létre, hisz az EU előrejelzett
politikája pontos azonosságot mutat a Bush-féle diktatórikus
államszervezetével, mind céljaival és eszközeivel.
Közismert tény a jelen EU vezetéssel szoros szövetségben álló Bush-kormányról, hogy dollár adó-milliárdok és emberáldozatok tömegét követelő hadügyi és biztonságpolitikáját, növekvő számú jogellenes bebörtönzéseit és egyének és szervezetek anyagai javainak törvénytelen eljárások útján történő elkobzását, önkényesen és minden objektív megalapozottság nélkül az ún. "antiterrorista" harcok szükségességével indokolja.
Magyarországnak egyedül egy valóban szabad és demokratikus Európában lenne jövője. Ha valaha sor kerülhet az EU megreformálására vagy egy új, valóban demokratikus európai nemzetközi szerződési rendszer létrehozására, az mindezek után csak olyan demokratikus és hiteles ország-reprezentációkon keresztül lenne elképzelhető, akik nem vettek aktívan részt az EU jelenlegi szégyenletes konspirációjában.
1. Minden magyar érték (benne a termőföld) elvesztése
EUM 26. cikk
(2) A belső piac egy olyan, belső határok nélküli térség, amelyben e szerződés rendelkezéseivel összhangban biztosított az áruk, a személyek, a szolgáltatások és a tőke szabad mozgása.
2. A nemzeti termékek védelmének elvesztése
EUM 34. cikk
A tagállamok között tilos a behozatalra vonatkozó minden mennyiségi korlátozás és azzal azonos hatású intézkedés.
EUM 35. cikk
A tagállamok között tilos a kivitelre vonatkozó minden mennyiségi korlátozás és azzal azonos hatású intézkedés.
EUM 63. cikk
(1) E fejezet
rendelkezéseinek keretei között tilos a tagállamok, valamint a
tagállamok és harmadik országok közötti tőkemozgásra vonatkozó minden
korlátozás.
(2) E fejezet rendelkezéseinek keretei között tilos a tagállamok,
valamint a tagállamok és harmadik országok közötti fizetési műveletekre
vonatkozó minden korlátozás.
EUM 101. cikk
(1) A belső
piaccal összeegyeztethetetlen és tilos minden olyan vállalkozások
közötti megállapodás, vállalkozások társulásai által hozott döntés és
összehangolt magatartás, amely hatással lehet a tagállamok közötti
kereskedelemre, és amelynek célja vagy hatása a közös piacon belüli
verseny megakadályozása, korlátozása vagy torzítása, így különösen:
a) a beszerzési vagy eladási árak, illetve bármely egyéb üzleti feltétel közvetlen vagy közvetett rögzítése;
b) a termelés, az értékesítés, a műszaki fejlesztés vagy a befektetés korlátozása vagy ellenőrzése;
c) a piacok vagy a beszerzési források felosztása;
d) egyenértékű ügyletek esetén eltérő feltételek alkalmazása az
üzletfelekkel szemben, ami által azok hátrányos versenyhelyzetbe
kerülnek;
e) a szerződések megkötésének függővé tétele olyan kiegészítő
kötelezettségeknek a másik fél részéről történő vállalásától, amelyek
sem természetüknél fogva, sem a kereskedelmi szokások szerint nem
tartoznak a szerződés tárgyához.
EUM 107. cikk
(1) Ha a Szerződések másként nem rendelkezik, a belső piaccal összeegyeztethetetlen a tagállamok által vagy állami forrásból bármilyen formában nyújtott olyan támogatás, amely bizonyos vállalkozásoknak vagy bizonyos áruk termelésének előnyben részesítése által torzítja a versenyt, vagy azzal fenyeget, amennyiben ez érinti a tagállamok közötti kereskedelmet.
3. Pénzügyi függetlenség elvesztése
EUM 282. cikk
(1) Az Európai
Központi Bank és a nemzeti központi bankok alkotják a Központi Bankok
Európai Rendszerét (KBER). Az Unió monetáris politikáját az Európai
Központi Bank és azon tagállamok nemzeti központi bankjai irányítják,
amelyeknek hivatalos pénzneme az euro, és amelyek az eurorendszert
alkotják.
....
(5) Az Európai Központi Bankkal konzultálni kell a hatáskörébe tartozó
valamennyi uniós jogi aktusra irányuló javaslattal, továbbá valamennyi
nemzeti jogszabálytervezettel kapcsolatban, és a hatáskörébe tartozó
területeken véleményt terjeszthet elő.
EUM 295. cikk
Az Európai Parlament, a Tanács és a Bizottság egyeztetnek egymással, és közös megegyezéssel meghatározzák együttműködésük szabályait. E célból a Szerződéseknek megfelelően kötelező jellegű intézményközi megállapodásokat köthetnek.
4. Kereskedelmi függetlenség elvesztése
EUM 207. cikk
(1) A közös kereskedelempolitika egységes elveken alapul; ez vonatkozik különösen a vámtarifák módosításaira, az áruk és szolgáltatások kereskedelméhez kapcsolódó vámtarifa és kereskedelmi megállapodások megkötésére, valamint a szellemi tulajdonjogok kereskedelmi vonatkozásaira, továbbá a külföldi közvetlen befektetésekre, a liberalizációs intézkedések egységesítésére, az exportpolitikára és az olyan kereskedelempolitikai védintézkedésekre, mint a dömping vagy szubvenció esetén meghozandó intézkedések. A közös kereskedelempolitikát az Unió külső tevékenységének elvei és célkitűzései által meghatározott keretek között kell folytatni.
5. Vám elvesztése
EUM 28. cikk
(1) Az Unió vámuniót alkot, amely a teljes árukereskedelemre kiterjed, és magában foglalja a behozatali és kiviteli vámok, valamint az azokkal azonos hatású díjak tilalmát a tagállamok között, továbbá közös vámtarifa bevezetését harmadik országokkal fenntartott kapcsolataikban.
6. Az önálló adópolitika elvesztése
EUM 110. cikk
A tagállamok sem
közvetlenül, sem közvetve nem vetnek ki más tagállamok termékeire a
hasonló jellegű hazai termékre közvetlenül vagy közvetve kivetett
adónál magasabb belső adót.
A tagállamok továbbá nem vetnek ki más tagállamok termékeire olyan
természetű belső adót, amely más termékek közvetett védelmét
szolgálhatja.
7. Külügy és hadügy elvesztése
EUSZ 18. cikk
(1) Az Európai
Tanács, minősített többséggel és a Bizottság elnökének egyetértésével,
kinevezi az Unió külügyi és biztonságpolitikai főképviselőjét.
Megbízatását az Európai Tanács ugyanilyen eljárás keretében
megszüntetheti.
(2) A főképviselő irányítja az Unió közös kül- és biztonságpolitikáját.
Javaslataival hozzájárul e politika alakításához, és azt a Tanácstól
kapott felhatalmazásban foglaltak szerint végrehajtja. Ugyanez
vonatkozik a közös biztonság- és védelempolitikára.
8. Önálló jogalkotás elvesztése
EUM 288. cikk
Az Unió
hatásköreinek gyakorlása érdekében az intézmények rendeleteket,
irányelveket, határozatokat, ajánlásokat és véleményeket fogadnak el.
A rendelet általános hatállyal bír. Teljes egészében kötelező és közvetlenül alkalmazandó valamennyi tagállamban.
Az irányelv az elérendő célokat illetően minden címzett tagállamra
kötelező, azonban a forma és az eszközök megválasztását a nemzeti
hatóságokra hagyja.
A határozat teljes egészében kötelező. Amennyiben külön megjelöli, hogy
kik a címzettjei, a határozat kizárólag azokra nézve kötelező, akiket
címzettként megjelöl.
9. Közigazgatás elvesztése
EUM 7. cikk
Az Unió, valamennyi célkitűzését figyelembe véve és a hatáskör-átruházás elvével összhangban, biztosítja a különböző politikái és tevékenységei összhangját.
10. Belbiztonság elvesztése
EUM 88. cikk
(1) Az Europol
feladata, hogy támogassa és erősítse a tagállamok rendőri hatóságainak
és egyéb bűnüldöző szolgálatainak tevékenységét, valamint a közöttük
folytatott kölcsönös együttműködést a két vagy több tagállamot érintő
bűncselekmények és a terrorizmus, valamint az uniós politikák
alkalmazási körébe tartozó közös érdekeket sértő bűnözési formák
megelőzése és üldözése terén.
(2) Az Europol felépítését, működését, tevékenységi területét és
feladatait rendes jogalkotási eljárás keretében elfogadott
rendeletekben az Európai Parlament és a Tanács határozza meg. E
feladatok a következőket foglalhatják magukban:
a) az információk, így különösen a tagállamok vagy harmadik országok
hatóságai, illetve az Unión kívüli szervezetek által szolgáltatott
információk összegyűjtése, tárolása, feldolgozása, elemzése és cseréje,
b) a tagállamok hatáskörrel rendelkező hatóságaival közösen vagy közös
nyomozócsoportok keretében végzett nyomozati és operatív tevékenységek
összehangolása, megszervezése és végrehajtása, adott esetben az
Eurojusttal kapcsolatot tartva.
EUM 89. cikk
A Tanács különleges jogalkotási eljárás keretében meghatározza azokat a feltételeket és korlátokat, amelyek mellett a tagállamoknak a 82 és 87. cikkben említett hatáskörrel rendelkező hatóságai egy másik tagállam területén - annak hatóságaival kapcsolatot tartva és velük egyetértésben - intézkedéseket foganatosíthatnak. A Tanács az Európai Parlamenttel folytatott konzultációt követően, egyhangúlag határoz.
11. Igazságszolgáltatás elvesztése
EUSZ 19. cikk
(1) Az Európai
Unió Bírósága a Bíróságból, a Törvényszékből és különös hatáskörű
törvényszékekből áll. Az Európai Unió Bírósága biztosítja a jog
tiszteletben tartását a Szerződések értelmezése és alkalmazása során.
A tagállamok megteremtik azokat a jogorvoslati lehetőségeket, amelyek
az uniós jog által szabályozott területeken a hatékony jogvédelem
biztosításához szükségesek.
EUM 86. cikk
(1) Az Unió pénzügyi érdekeit sértő bűncselekmények üldözésére a Tanács különleges jogalkotási eljárás keretében elfogadott rendeletekben az Eurojustból Európai Ügyészséget hozhat létre. A Tanács az Európai Parlament egyetértését követően, egyhangúlag határoz.
12. Magyarország kinyitása minden idegen előtt és bezárása az Unión kívülre szakadt minden magyar előtt
EUM 49. cikk
Az alábbiakban megállapított rendelkezéseknek megfelelően tilos a valamely tagállam állampolgárainak egy másik tagállam területén történő szabad letelepedésére vonatkozó minden korlátozás. Ezt a rendelkezést azokra a korlátozásokra is alkalmazni kell, amelyek képviseletnek, fióktelepnek vagy leányvállalatnak egy tagállam valamely tagállamban letelepedett állampolgára által történő alapítására vonatkoznak.
A szabad letelepedés magában foglalja a jogot gazdasági tevékenység
önálló vállalkozóként történő megkezdésére és folytatására,
vállalkozások, így különösen az 54. cikk második bekezdése szerinti
társaságok alapítására és irányítására, a letelepedés országának joga
által a saját állampolgáraira előírt feltételek szerint, figyelemmel a
tőkére vonatkozó fejezet rendelkezéseire is.
|
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A kereszténység történetének mélypontja Trianon
Emlékezzünk Trianon 90. évfordulójára!