Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tanuljunk együtt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Tanuljunk együtt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Konkrét felidézési módszerek: Mondd fel
Beszélgess róla valakivel, add elő valakinek.
Tanulócetlik
Tipikus jó példa a “tanulócetli” nyelvtanulásnál: papírból készült kártyák, egyik oldalon a megtanulandó szó, a másik oldalon a magyar jelentése. Megpróbáljuk felidézni, hogy mi van a másik oldalon - ha nem sikerül, a pakli végére tesszük a cetlit és lépünk a következő kártyára, mindaddig, míg el nem fogy az összes cetli a kezünkből.
Ugyanez működik tételekre, definíciókra is - mindaddig megy körbe a lap, amíg nem sikerült a megfelelő szinten előhívni.
Történet a fentiek alkalmazásáról
Végeztünk is. Nem volt kevés, gratulálok, hogy eljutottál idáig.
Egy rövid bónusz a történet kitartóaknak, a múlt heti vizsgám tapasztalatai, ahol már ezeket a módszereket használtam.
Felkészültem - kerestem két helyet (kollégiumban a tárgyaló, illetve a munkahelyemen az egyik szoba), ahol csend van és nyugalom. Kinyomtatott jegyzet, korláatlan mennyiségű tea, fehér lap és toll, notebook elcsomagolva, telefon lehalkítva.
Szelektáltam - Tudtam, hogy tételenként kell tudni, szóbeli lesz. Áttekintettem, részekre bontottam, bejelöltem az anyagban a tételek határait.
Kódoltam, tároltam - Hangosan elolvastam, közben aláhúztam a lényeget. Az aláhúzottakból saját vázlatot csináltam. A vázlatot egy másik színnel kiegészítettem - a vázlatpontokat illusztráltam, hasonlóságokat, analógiákat írtam mellé.
Felidéztem - Minden tételt felidéztem egyszer közvetlenül a kijegyzetelést követően (csukott szem, papír letakarva), illetve egyszer előadtam az anyag jelentős részét egy kedves érdeklődőnek:) Az anyag fennmaradó részét tanulócetlis módszerrel forgattam körbe, amíg mindegyik a helyére nem került.
Mértem percre pontosan az időt, hogy mennyi időt töltöttem tanulással - ez jól jön később, amikor megint nekiállok tanulni valamit, tudom, hogy mennyi időt kell hagynom rá.
A történethez hozzátartozik, hogy amikor először elmentem vizsgázni, akkor nem tudtam két tételt. Iszonyúan nyomasztó és stresszes érzés volt, belehúztam (nyilván), kivágtak. Ezután a maradék kettőt is megtanultam és úgy mentem vizsgázni. Így viszont elmondhatatlanul jó volt, hogy most mindent tudok, nem tudnak megszorítani.
Összegezve
Röviden - mit érdemes csinálnod legközelebb, amikor leülsz tanulni.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Tanulás 4 lépésben
A tanulás ma már életforma
Az élethosszig tartó tanulás elmélete és gyakorlata
Forradalmi magyar internetes oktatófelület diákok kedvére és gyors fejlődésére